קרדיט תמונה: freepik

מימוש זכויות רפואיות

זכויות רפואיות הן הזכויות החוקיות של מטופל ביחס לטיפול רפואי. זה כולל את הזכות להסכמה מדעת, הזכות לסרב לטיפול והזכות לפרטיות. המושג זכויות רפואיות אינו חדש; זה קיים מאז תקופתו של אפלטון. עקרון ההסכמה מדעת הוא אחד העקרונות החשובים ביותר ברפואה והוא מבוסס על הרעיון שמטופלים צריכים להיות מודעים לחלוטין למצבם, האבחנה, הפרוגנוזה, הטיפולים האפשריים והסיכונים הכרוכים בהם לפני מתן הסכמה לכל טיפול. מטופלים צריכים גם להיות מסוגלים לסרב או לסגת מכל טיפול בכל עת מבלי שיוכפו על ידי רופא או מטפל אחר.

מימוש זכויות רפואיות הוא נושא חשוב ביותר

זכותו של כל אדם לקבל החלטות לגבי הטיפול הרפואי שלו, לרבות אילו טיפולים הוא מקבל. זה כולל את הזכות לסרב לטיפול, או להפסיק את הטיפול בכל עת. לחלק מהאנשים יש את האמונה המוטעית שלרופאים יש יותר זכויות ממטופלים בכל הנוגע לקבלת החלטות לגבי טיפול. האמת היא שלרופאים מותר לבצע רצונות של מטופל רק אם רצונות אלו תואמים את מה שהרופא סבור שהכי טוב עבורם. ישנן זכויות רבות שיש למטופל במסגרת רפואית. למטופל הזכות לדעת מה עובר עליו, הזכות לסרב לטיפול וזכות לבקש חוות דעת שנייה בין היתר. למטופל אין זכות לדרוש טיפול ספציפי מהרופא שלו. אין להם את הזכות לדרוש מהרופא שלהם מידע על כל אפשרויות הטיפול. כמו כן, אין להם הזכות לסרב לכל טיפול הדרוש לבריאותם. ההצהרה האוניברסלית בדבר זכויות האדם קובעת שלכל אחד יש את הזכות לטיפול רפואי. האמנה הבינלאומית בדבר זכויות כלכליות, חברתיות ותרבותיות מבטיחה גם את הזכות לטיפול רפואי. ארגון הבריאות העולמי מגדיר את שירותי הבריאות כ"חבילת השירותים החיונית הדרושה לשמירה או שיקום בריאות, הכוללת מניעה, טיפול, שיקום וטיפול פליאטיבי".

זכויות רפואיות שונות מחובות רפואית

אחריות היא חובה או חובה כמו נטילת תרופות או ביצוע הוראות רופא. זכויות הן דברים שיש לאנשים ואחריות הן דברים שאנשים עושים. לאדם יש זכות למשל להיות חופשי מאפליה בגלל מוגבלות או גזע, אבל אין באחריותו להגן על עצמו מפני אפליה. ישנן דרכים רבות בהן אנשים יכולים לממש את זכויותיהם לטיפול רפואי. אחת הדרכים הנפוצות ביותר היא באמצעות שימוש בביטוח בריאות פרטי. מאמר זה יבחן כמה מהיתרונות והחסרונות של סוג זה של כיסוי, כמו גם כיצד ניתן להשתמש בו ביעילות בשילוב עם סוגי כיסוי אחרים. חוקת ארצות הברית ומגילת הזכויות מכילות שתיהן הוראות המגנות על זכויות יסוד מסוימות. החוקה ותיקוניה מספקים את רוב ההגנות הללו. מגילת הזכויות מספקת הגנות מפני פעולות של הממשלה הפדרלית, בעוד שהתיקון הארבעה עשר מגן מפני פעולות של ממשלות מדינה. התיקון החמישי קובע שאף אדם לא ישלל מחיים, חירות או רכוש ללא הליך משפטי תקין. זה כולל את הזכות לא לשלול מהדברים הללו ללא "פיצוי צודק". התיקון הארבעה עשר מרחיב הגנה זו לממשלות מדינה, וכן קובע כי מאף אדם לא תישלל הגנה שווה על פי החוק. זכויות רפואיות הן הזכויות שיש למטופל לשירותים רפואיים. הקליקו למידע נוסף על מימוש זכויות רפואיות.

שתפו פוסט זה

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

ספורט
בלוג

חקר ההשפעה של פעילות גופנית על לחץ הדם: סקירה מקיפה

לפעילות גופנית תפקיד מכריע בניהול והורדת לחץ הדם. סקירה מעמיקה זו נועדה לבחון את ההיבטים השונים של האופן שבו פעילות גופנית יכולה לתרום ביעילות להפחתת רמות לחץ הדם. על ידי הבנת המנגנונים הבסיסיים וחקירת אסטרטגיות שונות, אנשים יכולים לקבל תובנות חשובות כיצד להוריד לחץ דם באופן טבעי ומידי, מבלי להסתמך רק על תרופות. בנוסף, המאמר מדגיש את המשמעות של תזונה מאוזנת בשילוב עם פעילות גופנית כאמצעי לייעול בקרת לחץ הדם.