freepik

ביטוח אחריות מקצועית – הפוליסה שכל בעל מקצוע צריך להחזיק בכיס

במשך שנים למדתם מקצוע, בסיום הלימודים התמחיתם אצל בעל מקצוע ותיק ומנוסה, ובסיום התהליך החלטתם לפתוח עסק משלכם. התחלתם לקבל לקוחות שפנו אליכם בשביל שתבצעו עבורם שירותים מסוימים או תמכרו להם מוצרים שברשותכם. בשלב מסוים, אחד הלקוחות החליט שפעלתם באופן רשלני כלפיו והגיש נגדכם תביעה לפיצויים.

לא מעט בעלי מקצוע בתחומים שונים, נאלצים להתמודד עם סיטואציה זו וחווים אותה בהיבטים שונים. היא יכולה להשפיע עליהם במובנים רבים, בוודאי בהיבט הכלכלי. אם הם נדרשים לשלם פיצויים כפי שבית המשפט קבע, אזי שהעלויות המושתתות עליהם, יכולים לגרום להם נזק כלכלי, מעבר לנזק התדמיתי, אשר ייתכן ואף יחסלו את הסיכוי שלהם להתאושש מבחינה כלכלית, הן מבחינת העסק שלהם והן בחייהם הפרטיים.

הפתרון לכך הוא ביטוח אחריות מקצועית. כל בעל מקצוע, לא משנה אם הוא רופא, רואה חשבון, עורך דין, חשמלאי או מאמן כושר, חייב להחזיק ברשותו ביטוח אחריות מקצועית. פוליסה זו מכסה אותו במקרים של תביעות רשלנות מצד לקוחות וכן בהיבטים אחרים שהוא יכול למצוא את עצמו נתבע בגללם.

מה זה ביטוח אחריות מקצועית ומה הוא מכסה?

ההגדרה הבסיסית ביותר של ביטוח אחריות מקצועית היא כיסוי בהיבטים מקצועיים שנמצאים בתחום אחריות של המבוטח, במקרים בהם מוגשת נגדו תביעה מטעמים שונים, על פי תנאי הפוליסה. למשל, אם מאמן כושר עבד עם מתאמן, ונטען נגדו שהוא פעל בחוסר אחריות, ברשלנות וכתוצאה מכך נגרם לו נזק פיזי או אחר, אזי שהפוליסה מכסה את ההוצאות שנקבעו למבוטח, בהתאם לתנאים שלה, לסכומים שנקבעו בה ועוד.

ביטוח אחריות מקצועית מכסה בבסיס שלו תביעות רשלנות ונזקים שנגרמו ללקוחות בהיבט פיזי או נפשי, באופן קבוע או זמני. כמו כן, הפוליסה מתייחסת לתביעות של צד ג', קרי אנשים שנפגעו כתוצאה מעבודתו של המבוטח, גם אם הוא באופן ישיר. לדוגמא, אם לקוח נכנס לחנות והוא נפגע כתוצאה מדבר מסוים שאירע בה, אזי שהפוליסה מתייחס לכך. שוב, בהתאם לתנאי הפוליסה ומה שסוכם מראש.

למה חשוב לרכוש פוליסה כזו ואיפה ניתן לעשות זאת?

רצוי מאוד לרכוש פוליסת ביטוח אחריות מקצועית מאחר ויכולות להיות לכך השלכות כלכליות עצומות. אם בעל עסק או בעל מקצוע, לא יחזיק ברשותו פוליסה מסוג זה, אזי שהוא חשוף לתביעות מולן יצטרך להתמודד בעצמו ואת הפיצויים השונים יידרש לשלם מכיסו. מדובר על השפעות כלכליות שקשה מאוד להתמודד איתן לאורך זמן.

ניתן לרכוש ביטוח אחריות לעסק מקצועית דרך חברות ביטוח, אך גם דרך גורמים פיננסיים שונים איתם עובדים במישורים אחרים. למשל, היום אפשר לרכוש פוליסה כזו דרך חברת אשראי. ישנן חברות המציעות ללקוחות המחזיקים בכרטיסים שלהן, אפשרות לרכוש פוליסה בתנאים אופטימאליים, בעלויות סבירות ועם הכיסויים הנדרשים להם. משתלם מאוד לבחון אופציה זו.

שתפו פוסט זה

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

ספורט
בלוג

חקר ההשפעה של פעילות גופנית על לחץ הדם: סקירה מקיפה

לפעילות גופנית תפקיד מכריע בניהול והורדת לחץ הדם. סקירה מעמיקה זו נועדה לבחון את ההיבטים השונים של האופן שבו פעילות גופנית יכולה לתרום ביעילות להפחתת רמות לחץ הדם. על ידי הבנת המנגנונים הבסיסיים וחקירת אסטרטגיות שונות, אנשים יכולים לקבל תובנות חשובות כיצד להוריד לחץ דם באופן טבעי ומידי, מבלי להסתמך רק על תרופות. בנוסף, המאמר מדגיש את המשמעות של תזונה מאוזנת בשילוב עם פעילות גופנית כאמצעי לייעול בקרת לחץ הדם.