קרדיט תמונה: pixabay

איך מגישים תביעה על רשלנות רפואית?

כאשר קורה מצב שבו ניתן למטופל טיפול רפואי לקוי מכל מיני סיבות, מדובר ברשלנות רפואית ואפשר לתבוע את הגורם המטפל. אם אתם חוששים שאתם או יקיריכם חוו רשלנות רפואית, יש מה לעשות – בעזרת עורך דין מנוסה תוכלו לתכנן ולהגיש תביעה על רשלנות רפואית ולקבל פיצוי כספי שיכול להגיע לסכומים גבוהים. כיצד מזהים מקרה של רשלנות רפואית ומהו התהליך של הגשת התביעה? את התשובות לשאלות האלו ואת כל המידע שתצטרכו בנושא תוכלו למצוא במאמר שלפניכם.

 

מהי רשלנות רפואית?

רשלנות רפואית היא מקרה של מתן שירותים רפואיים תוך סטייה מרמת הזהירות המצופה מהגורם המטפל, והסטייה הזאת גרמה למטופל נזק שאפשר היה להימנע ממנו באמצעות טיפול הולם. מבחינת החוק, רשלנות רפואית יכולה להיות מקרה של התרשלות בטיפול עצמו, פגיעה באוטונומיה של אדם או טיפול שלא הוסבר כראוי למטופל ולכן לא הייתה הסכמה מדעת לתת אותו. אם אתם חוששים שחוויתם מקרה של רשלנות רפואית, תוכלו להתייעץ עם עורך דין מומחה בתחום, שיספק לכם מידע מלא בנושא וייעץ לכם כיצד להמשיך ואילו מסמכים תצטרכו להגיש בתביעה.

 

כיצד מזהים מקרה של רשלנות רפואית?

כמובן, חשוב להקשיב לאינטואיציות שלכם, אך לא כל נזק מטיפול ולא כל טיפול שלא הצליח נחשבים מקרה של רשלנות רפואית. עם זאת, יש לנו כמה דוגמאות בשבילכם כדי לדעת אם יש טעם להתייעץ עם עורך דין על תביעה עתידית על רשלנות רפואית:

  • מטפל שנותן לכם אבחון שגוי או מאוחר מדי יכול להיחשב כמטפל שפעל ברשלנות.
  • אם במהלך ניתוח הושארו בתוך הגוף מכשירים רפואיים שלא היו אמורים להישאר שם בסופו, זוהי עילה לתביעה.
  • אם נתנו לכם טיפול שלא הסבירו לכם את משמעותו ואת מהלכו, או שסירבו להסביר לכם את מהלכו, זהו מקרה של רשלנות רפואית.
  • מקרים שבהם מטפלים מתעלמים מסימני מצוקה, מההיסטוריה של המטופל או מתוצאות בדיקות החורגות מהנורמה הם מקרי רשלנות רפואית. גם הימנעות מבדיקות חיוניות יכולה להיחשב כעילה לתביעה.
  • גם מתן תרופה שגויה או מינון שגוי של התרופה הנכונה יכולים להיחשב כמקרה של רשלנות רפואית.
  • יש גם מקרים של רשלנות רפואית בעבודה, שבהם נפצעתם במהלך העבודה והטיפול שקיבלתם במקום לא היה הולם.

 

תהליך הגשת התביעה על רשלנות רפואית

השלב הראשון בתהליך הגשת התביעה הוא קבלת ייעוץ מעורך דין המומחה בתחום הרשלנות הרפואית. הוא יסביר לכם את כל מה שאתם צריכים לדעת על הנושא ויבחן את המצב שאתם נמצאים בו כדי להחליט אם יש לכם עילה ממשית לתביעה. הוא יבקש מכם את כל המסמכים המתעדים את הטיפול שעברתם, וכדי שהתהליך יצליח תצטרכו לספק לו כל מסמך רלוונטי. המסמכים האלו יוכיחו שהיו ביניכם לגורם או למוסד המטפלים שאתם מעוניינים לתבוע יחסי מטפל-מטופל, ושהנזק שנגרם לכם אכן היה תוצאה של הטיפול. במידת הצורך, עורך הדין יבקש בשמכם מסמכים מהמוסד המטפל. לאחר מכן, הוא יפנה לרופא מומחה בתחום שבו בוצעה הרשלנות כדי לקבל חוות דעת מקצועית על המצב, שתאשר שאכן התרחשה רשלנות והפגיעה נגרמה מהטיפול הלקוי.

אחרי שכל המסמכים וחוות הדעת יהיו בידיכם, עורך הדין ואתם תגישו את התביעה לבית המשפט. תביעות שסכום הפיצוי הנדרש בהן נמוך מ-2.5 מיליון ₪ יוגשו לבית משפט השלום, ותביעות שסכום הפיצוי בהן גדול מסכום זה יוגשו לבית המשפט המחוזי. התביעה תימשך כמה חודשים עד להגעה לפסק דין.

 

סיכום

רשלנות רפואית היא מצב לא נעים שבו נגרם נזק למטופל בעקבות טיפול לא הולם. אם אתם חוששים שאתם או אהוביכם קיבלתם טיפול רשלני שפגע בכם, כדאי להתייעץ עם עורך דין מומחה בתחום כדי שיעזור לכם להבין אם יש לכם עילה לתביעה, ולהגיש אותה במידת הצורך בצירוף מסמכים המתעדים את הטיפול וחוות דעת של רופא מומחה המאשרת שהטיפול היה רשלני.

שתפו פוסט זה

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

ספורט
בלוג

חקר ההשפעה של פעילות גופנית על לחץ הדם: סקירה מקיפה

לפעילות גופנית תפקיד מכריע בניהול והורדת לחץ הדם. סקירה מעמיקה זו נועדה לבחון את ההיבטים השונים של האופן שבו פעילות גופנית יכולה לתרום ביעילות להפחתת רמות לחץ הדם. על ידי הבנת המנגנונים הבסיסיים וחקירת אסטרטגיות שונות, אנשים יכולים לקבל תובנות חשובות כיצד להוריד לחץ דם באופן טבעי ומידי, מבלי להסתמך רק על תרופות. בנוסף, המאמר מדגיש את המשמעות של תזונה מאוזנת בשילוב עם פעילות גופנית כאמצעי לייעול בקרת לחץ הדם.