מחלת הפרקינסון – עובדות חשובות שלא ידעתם

מחלת הפרקינסון – עובדות חשובות שלא ידעתם

מחלת הפרקינסון הינה מחלה ניוונית של מערכת העצבים המתרחשת בעקבות מחסור בדופמין, שהוא מרכיב כימי חשוב לגוף האדם. המחלה ידועה כמחלה המתקדמת באיטיות והיא מתאפיינת בהפרעות מוטוריות שונות כמו נוקשות שרירים, הפחתה ואיטיות בתנועה, גרירת רגליים, קיפאון בהליכה, הפרעות בשיווי המשקל, בעיות בבליעה ועוד.

 

איך נוצרת מחלת הפרקינסון בגוף?


המחלה נוצרת עקב מחסור בדופמין, הנגרם עקב שקיעה של חלבון הנקרא "סינוקלאין". בניגוד לתהליך הרגיל של פירוק חלבון זה בגוף, בשלבים המוקדמים של המחלה הסינוקלאין שוקע לתוך תאי העצבים וגורם להם, אחד אחר השני, להפסיק לתפקד עד שתהליך זה מגיע למוח ופוגע בייצור של הדופמין. לאחר מכן מתחילים להופיע קשיים מוטוריים וקשיים שאינם מוטוריים.

איך מאבחנים פרקינסון?


רבים אינם יודעים זאת אבל מחלה זו מתחילה במערכת העיכול. רובם של המטופלים ידווחו לרופא המשפחה קודם כל על בעיות עצירות – זהו הסימן הראשון למחלה הנראה לעין. למרות כל התהליך הכימי המתרחש בגוף כאשר נוצרת המחלה לאיטה, אדם הלוקה בפרקינסון יקבל אבחנה רק לאחר הופעת תסמינים מוטוריים, שיופיעו רק לאחר כל התהליך שתיארנו מעלה, כך שכאשר הוא מקבל את האבחנה הוא כבר חי עם המחלה מספר שנים ולא מקבל טיפול תרופתי בגלל מחסור באבחנה. 

 

איך מטפלים בפרקינסון?


פרקינסון היא מחלה הדורשת טיפול רב-מקצועי. הטיפול משתנה ממטופל למטופל ותוכנית השיקום הינה אינדיבידואלית וייחודית לכל מטופל הסובל מן המחלה. מומלץ להיעזר במספר גורמים על מנת להגיע לשיקום מלא: 

  • קלינאית תקשורת תסייע בבעיות הבליעה, בעיות קול (כאשר הקול נוטה להיחלש ללוקים במחלה) ובהפחתה בתנועות הפנים.  
  • מרפאה בעיסוק תסייע בבעיות כמו רעד, חולשה וחוסר תחושה בידיים המובילות לקושי בתפקוד היומיומי, בעיות קוגניטיביות כמו בעיות בזיכרון, חוסר ריכוז, בלבול ואיטיות בחשיבה, קושי בכתיבה ועוד.
  • טיפולי פיזיותרפיה ילמדו את המטופל כיצד לתפקד במצבים שונים של המחלה בצורה מיטבית, כגון מצבים של חוסר יציבות ושיווי משקל, קושי בהליכה, ניהול מצבי ON-OFF ותנועות לא רצוניות. 
  • דיאטנית קלינית תבנה למטופל תפריט המותאם לחולה הפרקינסון ולתרופות אשר הוא מקבל. התפריט שניתן לחולה פרקינסון הינו ייחודי כיוון שהספיגה של הדופמין בקיבה מושפעת ישירות מהתזונה של האדם, לכן תפקידה של הדיאטנית הקלינית חשוב מאוד לשיקום המטופל.

 

Restart Therapy, מערך שיקום פרטי המתמחה בשיקום מבוגרים בנוחות ביתם בהיקף רב-מקצועי של מגוון התחומים אשר נוגעים לפרקינסון, מציע טיפול מקיף ותומך של מגוון מטפלים המהווים גורם משמעותי לטיפול במחלה. Restart Therapy  מציעים טיפולי פיזיותרפיה, דיאטנית קלינית, קלינאית תקשורת ומרפאה בעיסוק בפריסה ארצית ובבית המטופל על מנת לייצר סביבה של שיקום בית לחולי פרקינסון. היכנסו לאתר של Restart Therapy למידע נרחב בנושא על כל תחומי הטיפול שהוא דורש ומידע נוסף בתחום השיקום למבוגרים בכתובת www.restart-therapy.co.il והתקשרו עוד היום למספר הטלפון 077-9966400 על מנת לקבל שיחת ייעוץ חינם מאנשי מקצוע מוסמכים ומקצועיים.

שתפו פוסט זה

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

ספורט
בלוג

חקר ההשפעה של פעילות גופנית על לחץ הדם: סקירה מקיפה

לפעילות גופנית תפקיד מכריע בניהול והורדת לחץ הדם. סקירה מעמיקה זו נועדה לבחון את ההיבטים השונים של האופן שבו פעילות גופנית יכולה לתרום ביעילות להפחתת רמות לחץ הדם. על ידי הבנת המנגנונים הבסיסיים וחקירת אסטרטגיות שונות, אנשים יכולים לקבל תובנות חשובות כיצד להוריד לחץ דם באופן טבעי ומידי, מבלי להסתמך רק על תרופות. בנוסף, המאמר מדגיש את המשמעות של תזונה מאוזנת בשילוב עם פעילות גופנית כאמצעי לייעול בקרת לחץ הדם.