קרדיט תמונה: freepik

כל מה שרציתם לדעת על הוקי קרח

ישנם ענפי ספורט מסוימים אשר זוכים לפופולאריות, בעיקר בזכות מיקום גיאוגרפי ולהבדיל מענפים אחרים, הם אינם מצליחים לייצר פופולאריות מקיפה בכל העולם.

למשל, ענף כמו פוטבול אמריקאי נחשב לפופולארי בעיקר בארה"ב, כאשר פה ושם אנחנו יכולים לגלות שהוא פופולארי בקרב קבוצות מסוימות של אנשים במדינות אחרות, אך הוא לא פופולארי כמו כדורגל רגיל, שנחשב למשחק אהוב בכל העולם.

ישנם ענפים שבגלל האופי שלהם, למיקום הגיאוגרפי יש חשיבות רבה. דוגמא טובה לכך הוא הוקי קרח. מדובר במשחק מאוד נפוץ ופופולארי בקרב מדינות "צפוניות", מדינות מושלגות. אפילו שהמשחק משוחק בתוך אולם ולא בחוץ, התרבות המקומית הפכה אותו לפופולארי. זאת להבדיל ממדינות חמות שהתקשו לקבל אותו.

במובן הזה, ישראל היא מעט שונה, אומנם הוקי קרח איננו משחק נפוץ ופופולארי כמו משחקים אחרים, אך אנחנו יכולים למצוא הרבה מאוד ילדים ובני נוער שנחשפים ומשחקים בו, בין היתר בזכות העלייה מבריה"מ בשנות התשעים, שם המשחק היה מאוד נפוץ. אחת הדוגמאות לכך שהמשחק הפך להיות מקובל בישראל, היא העובדה שעם השנים נבנו לא מעט משטחי החלקה על הקרח שם אפשר לשחק את המשחק.

מה זה הוקי קרח?

למעשה, הוקי קרח הוא כמין משחק כדוריד או כדורגל, רק על הקרח, כאשר מטרתם של השחקנים היא להבקיע כמה שיותר שערים לשער של הקבוצה היריבה.

ההבדלים בין המשחקים, מלבד העובדה שהוא משוחק על הקרח, הם:

ראשית, במקום כדור הם צריכים להכניס דיסקית לשער של היריב.

שנית, בשביל לעשות זאת הם משחקים עם מחבת מתאים.

שלישית, על מנת לא להיפצע הם חובשים קסדה ושמים על עצמם מגנים באזורים שונים בגוף.

ארבע, מדובר במשחק הרבה יותר אלים ולכן יש בו גם הרבה יותר פציעות כאלה שגורמות כאבים במפשעה ובאזורים אחרים בגוף.

חמש, להבדיל ממשחקי כדוריד ואפילו כדורגל, בדרך כלל משחקי הוקי קרח מסתיימים בתוצאות נמוכות יחסית, מאחר ומאוד קשה להבקיע.

מה הן הפציעות הנפוצות במשחק?

כאמור, משחקי הוקי קרח יכולים לייצר פציעות רבות ומגוונות, הנה כמה דוגמאות לכך:

פציעות במפשעה – אחת הפציעות הנפוצות והיא כמובן יוצרת כאבים במפשעה. פציעה זו נוצרת, בין היתר כתוצאה ממתיחה אשר נגרמת בזמן הפעילות. מעבר לכך, מאוד ייתכן שתיגרם פציעה עקב תנועה לא נכונה, התנגשות בין שחקנים וכן במקרים אחרים.

קרע רצועות – בדומה לענפי ספורט אחרים, גם בהוקי קרח תיתכן פציעה של קרע ברצועות, זאת כתוצאה מסיבוב לא נכון של הברך, תנועות מהירות וסיבובים חדים מדי עלולות לגרום לקרע.

פציעות בכתף וביד – כתוצאה מהנפה לא נכונה של המחבת או פעולה מהירה מדי, אזי שייתכן מאוד שתיווצר פציעה שתגרום לנזק במקום, אשר ידרוש טיפול מתאים.

שתפו פוסט זה

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

ספורט
בלוג

חקר ההשפעה של פעילות גופנית על לחץ הדם: סקירה מקיפה

לפעילות גופנית תפקיד מכריע בניהול והורדת לחץ הדם. סקירה מעמיקה זו נועדה לבחון את ההיבטים השונים של האופן שבו פעילות גופנית יכולה לתרום ביעילות להפחתת רמות לחץ הדם. על ידי הבנת המנגנונים הבסיסיים וחקירת אסטרטגיות שונות, אנשים יכולים לקבל תובנות חשובות כיצד להוריד לחץ דם באופן טבעי ומידי, מבלי להסתמך רק על תרופות. בנוסף, המאמר מדגיש את המשמעות של תזונה מאוזנת בשילוב עם פעילות גופנית כאמצעי לייעול בקרת לחץ הדם.