קרדיט תמונה: freepik

טיפול בחרדה חברתית אצל מתבגרים

חרדה חברתית יכולה ללבוש הרבה מאוד צורות. בגיל ההתבגרות חשוב לשים לב לדברים ולתת מענה רגשי מותאם, כדי לסייע לבני הנוער לצאת לדרך חדשה

גיל ההתבגרות הוא גיל מורכב ומאתגר, הן עבור המתבגרים והן עבור ההורים. מעבר להתפתחות הגופנית, לרצון לעצמאות ולבחינת גבולות, ישנם גם שינויים רגשיים שעוטפים את הכל בהרבה מאוד אמוציות. "אצלנו בבית יש לפעמים הרגשה ששכחנו איך לדבר", אומרת רונה. "כולם צועקים על כולם, כולם כל הזמן כועסים. ממש אי אפשר לחיות. זה שונה בתכלית משלבים מוקדמים יותר בהתבגרות של הילדים שאז היו לנו הומור והווי משותפים, היינו נהנים לבלות יחד ולשתף אחד את השני באירועי החיים".

בשלב מסוים רונה שמה לב שבתה דניאל מסתגרת בחדרה שעות ארוכות. "האמת היא שבהתחלה ממש לא ייחסתי לזה חשיבות", היא אומרת. "גם אני בתור נערה מתבגרת הייתי שעות בחדר שלי, בעיסוקים שלי ושנאתי שההורים שלי היו פותחים את הדלת ושואלים אם הכל בסדר. בנקודה מסוימת בן זוגי שאל אותי אם הכל נראה לי כשורה והתייחסתי לעניין בביטול. יחד עם זה, משהו בדברים שאמר כן גרם לי להתבונן בדניאל במבט שונה. שמתי לב שהיא לא נפגשת עם חברות יותר, היא חוזרת מבית הספר ישר לחדר שלה, יוצאת רק כדי לחטוף אוכל ולשירותים ואז שוב נעלמת למשך שעות".

רונה החליטה לפנות למורה לשאול אם גם בבית הספר דניאל מתנהגת בצורה דומה. "המורה אמרה לי שהקדמתי אותה, והיא התכוונה לפנות אלי בנוגע לדניאל. היא אמרה שדניאל מתרחקת מהחברות, ירדה בהישגים הלימודיים, לא מחייכת, מתבודדת ושחשוב לשים לב לדברים, כי אולי יש משהו שמפריע לה".

רונה החליטה לפתוח את הדברים עם דניאל. עוד באותו היום יזמה איתה שיחה. "דניאל ממש לא הייתה בעניין של דיבור איתי", מספרת רונה. "ההיפך. היא עשתה כל שביכולתה כדי לגרום לי להבין שהנוכחות שלי מפריעה לה ושאני לא רצויה, אבל לא ויתרתי. שאלתי אותה עוד ועוד שאלות ובסופו של דבר היא התרגזה, השאירה אותי בחדר ופשוט יצאה מהבית בטריקת דלת. לא הצלחתי להרגע עד שהיא חזרה כעבור כמה שעות. היא פשוט נכנסה שוב לחדר וסגרה את הדלת".

ביום המחרת דניאל באה לרונה ופשוט התחילה לדבר. "היא סיפרה על חששות שיש לה מהחברים והחברות, ברמה החברתית. אחרי השיחה איתה יצרתי קשר עם פסיכולות שהסביר לי על טיפול בחרדה חברתית אצל מתבגרים. הוא אמר שטיפול מסוג זה הוא נקודתי ואין מה לחשוש. יחד עם זה, טיפול בחרדה חברתית אצל מתבגרים דורש התגייסות ומאמץ נפשי ורגשי ולכן מדובר בתהליך. דניאל הסכימה לנסות. אני מרגישה שמאז חיינו השתנו מקצה לקצה. הילדה האהובה שלי פשוט חזרה לחייך, לצחוק, לחיות".

שתפו פוסט זה

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

ספורט
בלוג

חקר ההשפעה של פעילות גופנית על לחץ הדם: סקירה מקיפה

לפעילות גופנית תפקיד מכריע בניהול והורדת לחץ הדם. סקירה מעמיקה זו נועדה לבחון את ההיבטים השונים של האופן שבו פעילות גופנית יכולה לתרום ביעילות להפחתת רמות לחץ הדם. על ידי הבנת המנגנונים הבסיסיים וחקירת אסטרטגיות שונות, אנשים יכולים לקבל תובנות חשובות כיצד להוריד לחץ דם באופן טבעי ומידי, מבלי להסתמך רק על תרופות. בנוסף, המאמר מדגיש את המשמעות של תזונה מאוזנת בשילוב עם פעילות גופנית כאמצעי לייעול בקרת לחץ הדם.