קרדיט תמונה: freepik

בדיקת בריאות לעובר עם בדיקת מי שפיר

בדיקת מי שפיר היא הליך בו נשלפים מי שפיר משק השפיר המקיף את העובר ברחם האישה ההרה. מי השפיר מכילים תאים שנשפו על ידי התינוק המתפתח. ניתן לנתח תאים אלה כדי לקבוע אם לעובר יש הפרעות גנטיות מסוימות או מצבים אחרים, כגון מחלת טיי-זקס, אנמיה חרמשית ותסמונת דאון.

לבדיקת מחירון מעודכן לבדיקת מי שפיר היכנסו.

 

הליך הבדיקה

ההליך נעשה בדרך כלל בין 15 ל-20 שבועות של הריון. זה נעשה בדרך כלל כאשר יש היסטוריה משפחתית של הפרעות גנטיות או מצבים אחרים שעלולים להופיע בעובר.

הרופא מחדיר מחט דקה דרך בטנה של האם ולתוך הרחם שלה כדי לשאוב מעט מי השפיר מסביב לתינוקה. לאחר מכן הרופא מנתח את הנוזל הזה עבור חלבונים וכרומוזומים מסוימים הקשורים להפרעות גנטיות מסוימות או למצבים אחרים.

בדיקת מי שפיר היא בדיקת אבחון טרום לידתי הבודקת דגימה של מי שפיר לאיתור מומים כרומוזומליים.

בדיקת מי שפיר היא בדיקת אבחון טרום לידתי הבודקת דגימה של מי שפיר לאיתור מומים כרומוזומליים. הליך זה יכול להתבצע בכל עת במהלך ההריון, אך הוא נעשה לרוב בין שבוע 15 ל-20 להריון.

הרופא מחדיר מחט ארוכה לרחם ומוציא מעט מי שפיר על ידי שאיבתם החוצה. התאים מדגימה זו מנותחים לאחר מכן במעבדה כדי לקבוע אם קיימות בעיות גנטיות או מומים מולדים.

בדיקת מי שפיר היא הליך אבחון טרום לידתי הכולל דגימת מי שפיר מהרחם על ידי החדרת מחט דרך דופן הבטן של האישה ההרה ואל הרחם.

לאחר מכן מנתחים דגימה של מי שפיר כדי לזהות הפרעות גנטיות או בעיות עובריות אחרות.

ההליך טומן בחובו סיכון קטן להפלה, וייתכנו אי נוחות מסוימת.

 

מטרת הבדיקה

בדיקת מי השפיר היא הליך רפואי המבוצע למדידת כמות מי השפיר ברחם ולאבחון מומים מולדים מסוימים. הליך זה יכול להיעשות בכל עת במהלך ההריון, אך הוא נעשה בדרך כלל בין 16 ל-20 שבועות של הריון. הבדיקה יכולה להימשך בין 30 דקות לשעתיים, תלוי בכמות הנוזלים שצריך לשאוב החוצה. המטופל יצטרך לשכב על הגב כ-15 דקות לפני תחילת ההליך.

מטרת בדיקת מי השפיר היא למדוד את כמות מי השפיר ברחם ולאבחן כמה מומים מולדים. הליך זה יכול להיעשות בכל עת במהלך ההריון, אך הוא נעשה בדרך כלל בין 16 ל-20 שבועות של הריון. הבדיקה יכולה להימשך בין 30 דקות לשעתיים, תלוי בכמות הנוזלים שצריך לשאוב החוצה.

המטופל יצטרך לשכב על הגב כ-15 דקות לפני תחילת ההליך.

בדיקת מי שפיר היא בדיקה טרום לידתית הנעשית לבדיקת תקינות העובר. בדיקה זו, הנעשית בדרך כלל בשליש השני של ההריון, כוללת נטילת דגימה של מי שפיר מסביב לעובר. הנוזל מכיל תאים שנשירים על ידי העובר. ניתן לנתח תאים אלו כדי לגלות אם קיימות הפרעות גנטיות או זיהומים כלשהם בעובר.

רופא מחדיר מחט ארוכה ודקה דרך הבטן והרחם לתוך הרחם ומוציא כמות קטנה של מי שפיר

מסביב לתינוק שלך. לאחר מכן, הנוזל נבדק עבור הפרעות גנטיות או זיהומים כגון HIV ועגבת.

שתפו פוסט זה

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

ספורט
בלוג

חקר ההשפעה של פעילות גופנית על לחץ הדם: סקירה מקיפה

לפעילות גופנית תפקיד מכריע בניהול והורדת לחץ הדם. סקירה מעמיקה זו נועדה לבחון את ההיבטים השונים של האופן שבו פעילות גופנית יכולה לתרום ביעילות להפחתת רמות לחץ הדם. על ידי הבנת המנגנונים הבסיסיים וחקירת אסטרטגיות שונות, אנשים יכולים לקבל תובנות חשובות כיצד להוריד לחץ דם באופן טבעי ומידי, מבלי להסתמך רק על תרופות. בנוסף, המאמר מדגיש את המשמעות של תזונה מאוזנת בשילוב עם פעילות גופנית כאמצעי לייעול בקרת לחץ הדם.