pulse-trace-163708_1280

דפיברילטור – מציל חיים נייד שחובה שתכירו

הנה שאלה, שרק המחשבה על התשובה שלה- מעוררת פחד: כמה חיים יכלו להינצל מידי שנה בישראל, אם היה בנמצא בסמוך לאירוע מכשיר דפיברילטור? התשובה בכל אופן: היא מאות ישראלים, שטיפול מהיר באמצעות מכשיר קטן, פשוט לתפעול אך מתוחכם מאוד בפעילותו – יכול לסייע להם להמשיך לחיות. הנתון המדהים הזה מחייב את חשיפת דפיברילטור – מציל חיים נייד שחובה שתכירו.

מה הוא בעצם הדפיברילטור?

דפיברילטור – מציל חיים נייד שחובה שתכירו, הוא למעשה מכשיר שתפקידו להשיב את קצב הלב לפעולה סדירה, בעת התרחשות של מה שנקרא "התקף לב" בלשון העממית. בלי להרחיב יתר על המידה, הלב שלנו, שהוא בעצם המשאבה שדוחפת וקולטת את הדם ומאפשרת לגוף לחיות פועל על פולסים חשמליים, בקצב קבוע. זהו קצב קבוע אבל מהיר מאוד ומדויק מאוד, שבמהלכו מופעלים כל כך הרבה מרכיבים בתזמון מושלם.

כאשר יש דום לב, מסיבות רבות, התזמון והפעילות שאמורה להיות מסונכרנת, מפסיקה לעבוד כך ולמעשה הלב חדל לעבוד כפי שנדרש והתוצאה היא אי אספקת דם ובהמשך המהיר- מוות. דפיברילטור – מציל חיים נייד שחובה שתכירו, מעניק בעצם שוק חשמלי ללב ובעצם "מאפס" אותו, כך שיוכל לחזור לעבוד באופן מסונכרן ולמעשה לחזור לעבוד כרגיל.

ואיך אנחנו יכולים לעזור?

רבים חושבים שאין לנו מה לעשות, הרי אנחנו לא רופאים? איך נוכל לסייע לעזור למישהו שחווה התקף לב? זו בדיוק הסיבה שאת דפיברילטור – מציל חיים נייד שחובה שתכירו. באמצעות המכשיר הזה ניתן להציל כל אדם בלי שום ידע או הכשרה רפואית. המכשיר מאוד פשוט להפעלה, מספק תמיכה מלאה והדרכה קולית בעברית, מכיל מנגנוני חיווי ובדיקה עצמית שאינה נותנת לכם לעשות פעולה לא מדויקת ועל גביו יש שרטוטים והסברים ברורים ומאירי עיניים מה בדיוק צריך לעשות. אפילו על האלקטרודות שצריך לשים על גוף המטופל, מצויר בדיוק היכן להניח אותם.

למה חשוב להתקין גם אצלנו דפיברילטור?

קודם כל, כי אנחנו דואגים ליקירים ולקרובים שלנו. למי שנמצאים תחת קורת הגג הכללית שלנו (כמו ועדי בית, גבאי בית כנסת, אחראים מתחמים ציבוריים ועוד) גם אם אנחנו בעלי עסק, נרצה לספק הגנה ללקוחותינו ובכלל מענה למי שפוקד את העסק, החנות והמשרד שלנו, עובדים ולקוחות כאחד. דפיברילטור המוצב לראווה בעסק, מכריז כי בעלי הבית דואגים לאורחיהם.

מדינת ישראל עצמה הבינה כבר את הפוטנציאל האדיר של הצלת החיים באמצעות דפיברילטור וכעת בכל מקום ציבורי בעל כמות אנשים מסוימת וכן במוסדות ממשלתיים, חובה להציב מכשיר. במקומות קטנים יותר, אין הדבר חובה עדיין אבל נרצה שמכשיר כזה יהיה לצידנו בעת צרה ולכן דפיברילטור – מציל חיים נייד שחובה שתכירו. לכן ניתן להתקין דפיברילטור גם במקומות כמו הלובי של בנייני משרדים ובתי מגורים רבי קומות, קניונים, אולמות אירועים וכינוסים, בתי כנסת, חנויות ועוד ועוד, כמובן בליווי התקנה מסודרת של חברה מתמחה, בתוך ארון ייעודי מוגן.

שתפו פוסט זה

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

ספורט
בלוג

חקר ההשפעה של פעילות גופנית על לחץ הדם: סקירה מקיפה

לפעילות גופנית תפקיד מכריע בניהול והורדת לחץ הדם. סקירה מעמיקה זו נועדה לבחון את ההיבטים השונים של האופן שבו פעילות גופנית יכולה לתרום ביעילות להפחתת רמות לחץ הדם. על ידי הבנת המנגנונים הבסיסיים וחקירת אסטרטגיות שונות, אנשים יכולים לקבל תובנות חשובות כיצד להוריד לחץ דם באופן טבעי ומידי, מבלי להסתמך רק על תרופות. בנוסף, המאמר מדגיש את המשמעות של תזונה מאוזנת בשילוב עם פעילות גופנית כאמצעי לייעול בקרת לחץ הדם.